sindelhöyük kasabası

BELEDİYE

Sindelhöyük belediyesi Cumhuriyet mahallesi, İstaklal caddesi numara 31 de bulunmakta. Carşı camiinin karşısında. Sindelhöyük 1967 yılında belediye ilan edilmiştir ve ilk belediye başkanı Turan Aydınlı olmuştur. (doğum tarihi 1933 ve görev tarihi 1967-68 ve 1973-74). Belediye binasi eski bir oteldi ve şimdi resmi daire olarak kullanılmaktadır. Binanın içinde tamirat ve onarım yapılarak şimdi güzel ve elverişli bir yüz aldı. İçi mermer döşenilip, büro ve dolaplar yenilendi. Artı olarak memurlarımız bilgisayarlar servisi ve internet bağlantısı da kullanılmaktalar. Belediyemizde yedi memur ve oniki hizmetli çalişmaktadır. Belediyemizde bir zabıta, bir itfaiye şoför, bir makam şoför, bir su pompası görevlisi, bir fen işleri memuru, bir oto biletçi ve bir muhasebeci mevcuttur. Belediyemiz hizmetlerini en iyi biçimde sürdürmekte, büyük ve güvenilir adımlarla ilerleyip önemli faaliyetler gerçekleştirmeye devam ediyor.

BELEDiYEMiZiN RESiMLERi

BELEDiYEMiZiN RESMi WEB SiTESi



İLETİŞİM
Sindelhöyük Belediye Başkanlığı Adresi: Cumhuriyet Mahallesi İstiklal Caddesi No:31
Tel Belediye : (00 90) (0 352) 625 50 01 / 03
Tel Garaj : (00 90) (0 352) 625 57 37
Faks : (00 90) (0 352) 625 50 65



MİSYONUMUZ
Belediyeler, belde halkının ortak ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulmuş kamu kurumlarıdır. Temel misyonu halkın ortak ihtiyaçlarına yönelik hizmet sunma olan belediyelerimizin bu misyonlarını etkin, verimli ve kaliteli biçimde gerçekleştirebilmeleri ve hizmet sundukları kentin yaşam kalitesini geliştirebilmesi için günümüz gelişmiş ülkelerinde uygulama alanı bulan çağdaş belediyecilik anlayışına sahip olmaları gerekmektedir. Bu sebeple, belediyemiz misyonunu "Çağdaş belediyecilik anlayışı çerçevesinde halka hizmet" olarak belirlemiştir.



VİZYONUMUZ
"HİZMETTE VE KALİTEDE ÖRNEK BELEDİYE" : Vizyon, bir kurum için realist, güvenli, çekici bir gelecektir. İnsan grupları tarafından benimsenen bir idealdir, bir ümittir. Daha açık bir ifade ile Vizyon; kuruluşun "Ne olmak istiyoruz" sorusuna vereceği cevaptır. Kuruluş amacı toplumun ortak ihtiyaçlarını karşılamak olan ve toplumdan aldığı yetki ile ve yine toplumun kaynaklarını kullanarak hizmet üreten kamu yönetimi, uzun süredir sürekli eleştirilmektedir. Kaynakların israf edildiği, halkın görüş ve değerlendirmelerine yer verilmediği, kırtasiyecilikle özdeşleşen bürokratik anlayışla hareket edildiği, formalitelere bağlı kalmak uğruna sorun çözme anlayışının feda edildiği ve benzeri bir çok eleştiri yapılmaktadır. Uzun yıllar devletten bekleyen, devlet karşısında kendisini hesap verme konumunda gören birey ve toplum, demokrasi kültürünün ve özgürlüklerinin gelişmesi ile etkilenen olmaktan çıkarak etkileyen olma aşamasına girmiştir. Artık, kamu yönetiminin kendisine hizmet amacıyla kurulduğu ve dolayısıyla asıl patronun kendisi olduğu bilincine ulaşan toplum, kendisine sunulanla yetinmemektedir. Kamu yönetimine yönelik eleştirilerdeki artış, kamu yönetiminin yerelde örgütlenmesi olan belediyeleri de kapsamaktadır. Halka daha yakın oldukları için belediyelerin icraatları daha geniş bir kitle tarafından ve daha yakından takip edilmekte; bu da eleştirilere zemin hazırlamaktadır. Belediyeler belde ve belde halkına hizmet için kurulmuş kamu tüzel kişilikleri oldukları için beldeye ve belde halkına yönelik hizmetler sunmaktadırlar. Dolayısıyla, belediyeler için kalite, belde ve belde halkına sunulacak hizmetlerin istenilen özelliklere sahip olmasıdır. Burada kalite kavramındaki etkinlik, verimlilik ve zamanında sunumunun önemi de göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Bu açıdan bakıldığında belediyeler için kalite; belde ve belde halkına yönelik hizmetlerin kendilerinden beklenen özellikleri taşıyan, etkin ve verimli biçimde ve zamanında üretilen ürün veya hizmet olmalarını gerektirmektedir. Bir belediye hizmetinin hizmete bağlı özellikleri tamamen taşıması, etkin, verimli ve zamanında üretilmesi de yeterli değildir. Bu hizmetin aynı zamanda vatandaşı memnun edecek biçimde sunulması da önem arz etmektedir. Vatandaşın belediye hizmetlerinden beklentisi her geçen gün nitelik ve nicelik yönünden artmaktadır. Artık sadece daha fazla hizmet değil, daha kaliteli hizmet talep edilmektedir. Sindelhöyük Belediyesi, Sindelhöyük halkının belediyeden beklediği hizmetleri kaliteli, verimli, etkin biçimde gerçekleştirmeyi ve bu çalışmalarıyla da diğer kurum ve kuruluşlara örnek olmayı kendisine vizyon olarak belirlemiştir.



BELEDiYE BAŞKANLARIMIZ
- TURAN AYDINLI : 1967 - 1968
- İDİRİS AŞIK : 1968 - 1973
- TURAN AYDINLI : 1973 - 1977
- HASAN DİNÇ : 1977 - 1984
- HASAN HODUL : 1984 - 1994
- YUSUF AVAN : 1994 - 1999
- NUH AŞIK : 1999 - 2004
- HAMDULLAH DERiNGÖL : 2004 -



KÖY MUHTARLARIMIZ (1967den önce)
- HALiL iBRAHiM KILIÇ (mullan'in)
- AHMET ÖLMEZ (irfatlar)
- iDRiS KILIÇ (ismail ağanin)
- HOCA ZADE
- MUSTAFA ÇAVUŞ (killinin ullisan)
- HALiL AŞIK (turabanin)
- ARiF AŞIK (komüş)
- OSMAN DERiNGÖL (bayramin)
- YUSUF CiNGÖZ (digilli hafiz)
- MEHMET AŞIK
- MUSTAFA KILIÇ (sagir arifin)
- ÖMER SERT (yeterlerden)
- DURMUŞ ÇATBAŞ
- YUSUF TEZCAN
- HALiL iBRAHiM BAL
- HÜSEYiN KARAYEL
- MEHMET CAMUZ (top memmet)
- MUSTAFA ÇAVUŞ
- TURAN AYDINLI



BELEDİYE HİZMET ARAÇLARIMIZ
2004 yerel seçimlerden sonra belediye hizmetlerinin başına geçen Sayın Belediye Başkanımız Hamdullah DERİNGÖL belediye hizmetlerinde kullanılmakta olan araçların eski bakım ve onarımlara ihtiyaç olduğunu ve bu araçların yetersiz olduğunu belirleyerek ilk önce belediye hizmet araçlarının bakım ve onarımlarını yaptırdı. Daha sonra Belediye Başkanımız hizmetlerin daha etkili ve sağlıklı yürütülmesi amacı ile Belde halkının kullanımına sunulmak üzere 6 adet yeni araç takviyesi yaparak araç filo sayısını artırmıştır. Belediyemize ait olan araç durumu şöyledir : iki hizmet otomobili, iki minibüs, bir krayder, bir kepçeli traktör, bir ambulans, bir itfaiye kamyonu, bir arazöz, bir tamperli kamyon, iki römorklu traktör, bir cenaze yıkama aracı. 2009 yılında yeni bir itfaiye aracı alınmıştır ve böylece itfaiye araç sayısı ikiye yükselmiştir. Belediye hizmetleri bu araçlarda yürütülmektedir ve tüm araçlarımız resmi hizmete mahsustur. Sindelhöyük belediyesine başarılarımızı sunar ve devamiyetini getireceklerine inaniyoruz.



SiNDELHÖYÜK BELEDİYE ZABITASININ GÖREVLERİ
Öncelikle beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını korumak amacıyla Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerde kendisine verilen görevleri yapmak, ayrıca diğer kamu kurum ve kuruluşların yetki alanına giren suçları ilgili birimlere bildirmek. Belediye karar organları tarafından alınan ve uygulanması istenen emir ve yasakları uygulamak sonuçlarını izlemek ve sonuçlarını ilgili bildirimlere bildirmek. Belde sınırları içinde bulunan işyerlerini denetlemek, Etiket konusunda gerektiğinde şikayetlerin 658 87 00 nolu telefona bildirilmesi halinde gerekli denetimler yapılmaktadır. Belediyemiz hudutları dahilinde ana arterler başta olmak üzere sokak, park ve meydanlarda Sağlıksız ve Belediye nizamlarına aykırı olarak satış yapan seyyar satıcılara mani olmak. Meclis kararları ile belirlenmiş yerde SALI günü kurulan Semt Pazarlarında gerekli önlemleri almak. Kısaca Bunlar; Belediyemiz hudutları dahilinde semt pazarlarında faaliyet gösteren pazarcı esnafına Tezgah Kurma Belgesi vermek ve Tezgah Kurma Belgesi almadan faaliyet gösteren esnaflara mani olmak. Halkın alış-verişini kolay ve rahatça yapabilmesi için Pazar içinde veya çevresinde faaliyet gösteren seyyar satıcılara mani olmak, Bina ve işyerlerine giriş-çıkışların engellenmemesi için gerekli düzenlemeleri yapmak, Pazar kuruluş ve kaldırılış saatlerinin vatandaşın huzurunu bozmayacak, mevsim şartlarının gerektirdiği ve çalışanların da rahatça alış-veriş yapmalarını sağlamak üzere gerekli düzenlemeyi yapmak, Pazar içerisinde rahat alışveriş yapılabilmesi, ev, işyeri vs. yerlerin balkon-kepenk demirlerine, ağaçlara ip bağlanmaması, acil durumlarda araç giriş çıkışı yapılabilmesi amacıyla tezgah arkalarına sökülebilir ip bağlama direkleri dikilmesi, Pazarın kaldırıldıktan sonra sokak ve caddelerin Temizlik ekiplerince temizlenmesine yardımcı olmaktır. Ana arterlerde ve tretuvarlarda halkın geliş geçişini engelleyecek şekilde park eden araçların kaldırılması için gerekli çalışma yapmak. Ancak araç çekme yetkisi sadece Emniyet Ekiplerinde olup, Belediye zabıtası olarak araç ilgililerine sadece uyarılarda bulunulmakta, etkili ve caydırıcı çalışma yapılamamaktadır. İmar Kanunu hükümlerine göre sadece her türlü izinsiz yapılan yapılara zabıt düzenlemek ve yasal işlemlerin yapılabilmesi için ilgili birimine göndermek. Bu konuda yetkili birim İmar Müdürlüğü olup, Belediye Zabıtasının görevi yalnızca İmar Kanununun ilgili maddelerinde öngörülen tahliye ve yıkımına karar alınan yerlerde Belediyenin yetkili birimlerine yardımcı olmaktır. 775 Sayılı Yasanın 18.maddesinde belirtilen kaçak yapıların yıkımını yapmak ve bu tür yerleri izinsiz olarak işgal edenler hakkında gerekli yasal işlemleri yapmak. Ruhsatsız faaliyet gösteren işyerlerinin tespitini yapmak ve tutulan zabıtları ilgili birimlere sunarak Belediyemiz hudutları dahilinde ruhsatsız faaliyet gösteren iş yerlerinin ruhsata bağlanmasına yardımcı olmak.



SiNDELHÖYÜK BELEDİYE YÖNETİMİ
Belde de yaşayan tüm bireylerin ayrı ayrı yaş, cins, sosyal yapı, gelir düzeyi vb. her ne durumda olursa olsunlar Belediyeden çeşitli talepleri mevcuttur. Belde sakinlerinin yaşadıkları ortamda ; can ve mal güvenliği, sağlıklı ve yaşanılabilir bir çevre, nitelikli ve kalıcı kentsel hizmetler, tarihi – kültürel ve doğal mirasın korunması, ekonomik refah gibi genel beklentileri mevcuttur.Bu beklentilerin kişiden kişiye sıralaması değişse de içerikleri aynıdır.Yerel yönetime talip olan siyasilerde bu gereksinimlere ilişkin birbirlerinden az farklı düşüncelerini seçtirmeye çabalarlar.Farklı siyasi görüşten de olsalar belde sakinleri hemen seçimlerin ardından seçmeseler de seçilen yerel yönetimlerin kendilerini temsil ettiklerini bilirler.Seçilmişlerde bu yüzden belde sakinlerinin genel beklentilerini ve belde de yaşamakta olan tüm bireyleri temsil ettiklerini kabullenmek zorundadırlar. Kültürel değerler ve ahlak ; insanların yücelttiği, uğruna mücadele ettiği yaşamlarını ve tercihlerini yönlendirdiği inanç ve ilkeler sistemini tanımlar. Yönetimlerinde kurumsal, kültürel ve ahlaki değerleri vardır.Ülkemizde açıklık noksanlığı olduğundan yönetim kültürünün zaman zaman değil sıkça suiistimali gözlenir.O sebeple çağdaş yöneticilerden beklenen açıklık, denetlenmeye, hukuka saygıdır. Yerel yönetim ahlaki kişilere bağlı bir vicdan sorunu değildir. Bireysel değildir.Kurumsal değerlere ve ahlak ilkelerine yani bu genel kaidelere uymak dürüstlüğe, nitelikli ve kalıcı hizmet üretmek amacına bağlılık yerel yönetim ahlakıdır. Bu ahlaki değerler nasıl bir belde de yaşamak arzuladığının sorgulanması, yöneticilerin kimi ve neyi temsil ettiklerinin tespiti ile belirginleşir. Yerel yönetimde başarının şartlarından birisi de gerek seçilmiş ve gerekse atanmış tüm çalışanların, yerel yönetimin temel, kurumsal ve ahlaki değerlerini kavraması, benimsemesi ve bu değerlere göre davranmasıdır. Çağdaş Belediye Yönetimleri Halkın duyarlılığına ve taleplerine duyarsız kalamazlar. Yönetimler ellerindeki yönetme gücünü belde halkıyla sağladıkları iyi bir iletişim ve etkileşim içerisinde olumlu kullanabilirler. Belediyelerin vatandaşla en yakın ilişki içerisinde olduğu yerlerde vatandaşın direkt muhatabı kıdemsiz ve deneyimsiz personel olmaktadır.Bu şekilde gerçekleşen karşı karşıya gelmenin neticelerinin çağdaş ve sağlıklı olması düşünülemez.O nedenle ideal olan Belediye Başkanı ve yönetici ekibinin halkın karşısına çıkmasıdır. Yönetimin vatandaş ile direkt ilişki içerisinde olması ile, yani halkın kendine gelmesini beklemek yerine ayağına gitmekle sağlanacak iletişim sonucu Beldeye ait olma duygusunun gelişeceği ve hemşehrilik bilincinin artacağı malumdur. Bu tür iletişim sağlandığında önemsenip, dinlenmek durumunda bulunan vatandaş yönetime duyacağı saygı ve güven içerisinde sorunların tespitine yardımcı olacaktır.Birinci elden tespit edilen sorunların çözüm önerileri de kolayca belirlenebilecektir. Tespit edilen muhtelif çözüm önerileri sorun ile ilgili geleceğe dönük rasyonel politikalar üretilmesine de vesile olacaktır. Sorunların ve çözümlerin tespitinde sağlanan paylaşım, katılım vatandaşın diğer dilek ve şikayetlerinin yönetime ulaşmasını, böylece kurulan ilişkinin giderek güçlenmesini sağlayacaktır. Yönetim; sorunların tespitinden itibaren ilişkiye girdiği vatandaşa çözümler sunarken açık olarak ve kendini denetleterek yani hesap verme sorumluluğunun gereklerini yerine getirerek sürekli ilişkinin sağlıklı bir biçimde yürütülmesi sonucunu elde edecektir. Açık, denetlenen, hesap veren, bu anlamda eleştirilere açık, katılım ve paylaşım sağlayan yönetim yerinde hizmetler üreterek saygınlığını arttıracaktır. Güven duyulan yönetimler daha fazla motive olarak çalışacaklardır.Bundan da belde halkının refahının artması sonucu çıkabilecektir. Belediye Belde de mevcut talepleri yerinde tespit etmek amacıyla Başkan, Bürokrat kısaca “ Yönetim Ekibiyle „ birlikte hareket etmelidir. Yönetim Ekibinin tespit ettiği toplumsal talepleri bilimsel sonuçlar alınabilecek kadar hassas irdelemesi, program ve planlamayı da bu hassasiyet içinde yapması gerekir. Popülizm adına gereksiz risklere girilmemeli, çözümler için çok düşünülerek fakat süratle yola çıkılmalı, iş ve işlem üretiminde denetleme mekanizması çalıştırılmalı Cezacı ille de kuralcı olmak yerine elastik ve toleranslı olunmalıdır. Başkan ve Yönetim ekibinin Belde halkına yönelik tüm çalışmaları Belediye Yönetilenlerine açık açık anlatılmalı, zorlayıcı ve ısrar edici olmak yerine ikna edici ve özveriyi teşvik edici olunmalıdır.Zira insanlar inanmadıkları zaman üretmezler. Belediye yönetimi sadece halkın taleplerine duyarlı olmakla yetinemez.Belediye çalışanlarının da bir takım taleplerinin bulunması doğaldır.Bu yüzden İdare personel ile de direkt temas içerisinde olmalıdır.Bilgi sadece yönetimde kalmamalı en alt birime kadar indirilmelidir.Bilgi akışı dedikodu üretimi yerine birinci elden sağlıklı bir biçimde ve periyodik olmalıdır. Zaman zaman yapılacak yuvarlak masa toplantıları ile ve beyin fırtınası amaçlı toplantılarla bu defa yönetim içindeki sorunlar ve hatta bunların alt sorunları masaya yatırılabilmelidir.Ortak çözümler ortaya çıkarılmalı, katılım sağlanmış planlar yapılmalı, Uygulama için zaman, zemin ve kişi tespitleri birlikte yapılmalıdır.Uygulamalar kontrol edilmeli, denetlenmeli ve denetletilmelidir. Yönetenlerine saygılı, paylaşmak ve katılmaktan dolayı morali yüksek personelin iş ve işlem üretimlerinin sonuçları mükemmele yakın olacaktır. Çağdaş Yönetici; bu iletişim içerisinde asla; Bu olmaz Bu uygulanmaz Bu denendi Bu harika bir fikir cümlelerini kullanmamalıdır. Bireyin kendinden kaynaklanan bireysel talepleri öncelikli görerek abartmamalıdır. Özel çıkar ve çıkar gruplarına prim vermemelidir. Ancak hiçbir yeni fikride yaşama şansı vermeden öldürmemelidir de. Çözümler üretilirken yönetim ; 1- Alışıla gelmiş yöntemleri masaya yatırıp incelemeli, gözden geçirmeli ; Bu yöntemlerden yararlananların olumlu, olumsuz düşüncelerini dinlemelidir. 2- Bu yöntemlerden hala istifade edilebilecekse verimliliği arttırmak için kapasite dahil bir takım yöntem iyileştirmeleri ve geliştirmeleri yapma yollarını aramalıdır. 3- Yeni çağdaş yöntemlerle bağdaşmayan, iyileştirilemeyen yöntemlerden derhal vazgeçirilerek personele gerekli eğitimler verilerek denenmiş yeni yöntemleri uygulatmalıdır. Yaratıcı ve Girişimci Yönetimler ; - Amaçlarını belirlemiş, hedeflerini tespit etmiş olmalıdırlar. - Değişime ve yeniliklere açık olup bu konuda esnek ve toleranslı olmalıdırlar. - Varolanla yetinmeyerek, olabilecek ve ulaşılabileceklere kavuşmak için çalışmalıdırlar. - Kısa dönemli ; polyatif ve popülist yaklaşımlardan uzak sonuçları,uzun dönemleri kapsayan girişimleri tercih etmelidirler. - Hayal ürünü ve göründüğünden daha çok risk içeren fikir ve uygulamaları asla düşünmemelidirler. Sonuçları itibariyle mutlak yarar sağlayacak iş ve işlem üretimlerinde toplumsal talepleri önemseyen, bunları ürettireceği personeli de yanına almış çağdaş Belediye yönetimi ; - Mevcut kaynakları ve olanakları en etkin kullanmalı, gerekiyorsa hukuki ve yasal ayrıca ekonomik kaynak ve olanaklar yaratmalıdır. - Katılım ve paylaşımı arttırmak için yalın sunuşlar yerine özendirici sunuşlarda bulunmalıdırlar. - Bürokratik yaklaşım yerine ; gevşek ve ütopist olmayan toleranslı, elastik, çağdaş bir anlayış sergilemeli, önerdiğine, uygulattığına sahip çıkmalı ve sonuçlarından hesap verme sorumluluğunu taşımalıdır.


sindelhöyük kasabası - sindelhoyuk kasabasi - http://sindelhoyuk.free.fr